Programació de Cinema al Projecte: «The Japanese Summer» del Museu Lázaro Galdiano

L’estiu japonès és un projecte de CASA ÀSIA i del MUSEU LÁZARO GALDIANO, que ha estat possible gràcies a la iniciativa i el suport de ROKU GIN. És una experiència nova en la qual s’ha volgut destacar la relació entre art i natura i revelar les claus d’un discurs que associa l’home i l’estat natural per poder comprendre la vida i la mort de tots els éssers. Tant en la literatura clàssica japonesa des del segle X com en la literatura contemporània actual, la naturalesa apareix i reapareix constantment com un mirall dels estats anímics de les figures humanes que l’habiten. El jardí japonès és en aquest sentit el millor paradigma d’aquesta identificació entre l’home i la natura i la millor construcció cultural del paisatge natural. El projecte que presentem aquí aplega un programa d’activitats al voltant del Museu Lázaro Galdiano.

Pel que fa a la programació de cinema inclosa al projecte, la premiere de True Mothers de Naomi Kawase a l’auditori del Museu serà el tret de sortida del cicle de quatre pel·lícules (Demolition Girl, Videophobia i Marriage Hunting Beauty) que es projectaran mentre aquest projecte estigui vigent, entre l’1 i el 15 de juliol.

Programació:

1 de juliol de 2021, a les 19h | PREMIERE a Madrid

True Mothers | Dir: Naomi Kawase | 2020 | 139’ | Drama

Presentació i col·loqui a càrrec de: Menene Gras Balaguer

Després d’intents reiterats de quedar-se embarassada, Satoko i el seu marit decideixen adoptar un nen, la mare del qual és una menor d’edat que no pot fer-se càrrec d’ell. Hitari, la mare, s’enamora del seu seductor, un altre estudiant no gaire més gran que ella, el qual no pren precaucions. Al cap d’uns anys localitza al matrimoni que va adoptar al seu fill reclamant diners a canvi de no revelar la veritat. Però, malgrat la seva fragilitat Satoko treu forces per a defensar-se i protegir a la seva família. Hitari accepta el succeït després d’ una traïció per part d’una amiga amb la qual va compartir anys difícils de rebuig social.

Naomi Kawase (Nara, el Japó. 1969) es va llicenciar a l’Escola de Fotografia d’Osaka en 1989 on va treballar posteriorment com a docent durant 4 anys. Es va convertir en la guanyadora més jove de la Caméra d’Or del Festival de Cannes amb el seu primer llargmetratge, Suzaku (1997). En 2007 va tornar a Cannes amb Mogari no mori (El bosc de Mogari), que va obtenir el Premi Especial del Jurat. El seu documental Genpin (2010) va competir en la Secció Oficial del SSIFF i va obtenir el premi FIPRESCI. Així mateix, va inaugurar en 2015 la secció Un Certain Regard de Cannes amb An (Una pastelería en Tokio). En 2018 va tornar a competir per la Petxina d’Or a Sant Sebastià amb Vision. True Mothers ha format part de la Secció Oficial del festival de Cannes 2020 i de la Secció Oficial del SSIFF 2020.

2 de juliol de 2021, a les 19h        

Demolition Girl | Dir: Genta Matsugami | 2019 | 88’ | Drama

La precarietat de l’economia al Japó colpeja amb força a les famílies amb menys poder adquisitiu, com la de Cocoa, una estudiant d’institut que lluita per sortir de les dificultats amb les quals es troba, sense donar-se mai per vençuda. No passa ni un dia sense que ella no s’esforci per obrir-se camí amb l’esperança d’ aconseguir un futur millor.

Genta Matsugami (Hiroshima, 1981) es va graduar en la Universitat d’Osaka en edició de vídeo. La seva pel·lícula de fi de carrera, Sanketsu no Umi, va guanyar el Premi del Públic en 2005 i es va projectar en diversos festivals internacionals. En 2012, va fundar l’empresa 16 bit.inc, per produir publicitat televisiva, vídeos promocionals i vídeos musicals. Amb Demolition Girl, la seva última pel·lícula, Matsugami espera transmetre un missatge sobre la validesa de l’esforç destinat a la superació personal.

8 de juliol de 2021, a les 19h        

Videophobia | Dir: Daisuke Miyazaki | 2019 | 88’ | Drama

Ai vol ser actriu. Malgrat dels seus fracasos continua intentan-ho. Una nit coneix a Hashimoto, un home misteriós. Ai va a la casa de Hashimoto i mantenen relacions sexuals. Un dia ella troba un vídeo pornogràfic en el què, els personatges llueien exactament com ella a Hashimoto. Ai torna a la casa d’ell i descobreix que sempre havía sigut un Airbnb i que el Hashimoto ja no hi és. El vídeo sexual continua a la red, i, encara que ella no sap si són ells exactament comença a perdre el control de la seva vida.

Daisuke Miyazaki (1980). Graduat per la universitat de Waseda i participant a la universitat d’estiu de Nova York. Va començar la seva carrera com a assistent de directors com Kiyoshi Kurosawa. La seva primera pel·lícula va arribar al 2011 amb End of the night.

15 de juliol de 2021, a les 19h

Marriage Hunting Beauty | Dir: Akiko Ohku | 2018 | 93’ | Comèdia

És la història de Takako, una jove que acaba de finalitzar una relació sentimental i necessita anar a la recerca d’un nou amor per a compensar la pèrdua. S’adona que ja té 30 anys i que ha de contreure matrimoni. Per a aconseguir-ho es dóna d’alta en un portal de cites, però no sap com va sortir-se d’aquesta.

Akiko Ohku (1968) va estudiar en la universitat de Meiji i a l’Escola de cinema de Tòquio, iniciant la seva trajectòria en televisió en 1999 amb Igaito Shinanai. A continuació va fer el seu debut al cinema amb Tòquio Serendipity en 2007. La seva pel·lícula Tremble All You Want es va estrenar al Tòquio International Film festival en 2017, on va ser triada Millor pel·lícula.

Pàgina Web del Museu Lázaro Galdiano

  • 01/07/2021 – 15/07/2021

  • Dijous 1, divendres 2, y dijous 8 y 15 de juliol a les 19h

  • Auditori del Museu Lázaro Galdiano de Madrid | Calle de Serrano, 122, 28006 Madrid

  • Casa Asia, amb el Museu Lázaro Galdiano i Roku Gin