e-Dialogues | L’edat d’or del cinema fantàstic a Àsia amb Ángel Sala

El programa e-Dialogues sorgeix davant de la necessitat de replantejar la manera d’arribar als nostres públics de forma no presencial, entenent-se com un espai de trobada i debat, en l’àmbit de les arts visuals, arquitectura, cinema i literatura. Les corresponents sessions tindran periodicitat setmanal durant els mesos d’abril, maig i juny, i poden prolongar-se més enllà d’aquesta data. Els continguts es relacionaran amb discursos i narratives que posen en contacte orient i occident en el marc de le(s) culture(s) que identifiquen les diferents geografies d’un món global.

En aquesta quarta sessió d’e-Dialogues, Ángel Sala, director del SITGES Festival Internacional de cinema Fantàstic de Catalunya des del 2001, parlarà de la seva trajectòria i de la importància que ell concedeix al cinema asiàtic a la programació del festival. De fet, va ser un dels introductors de cinema asiàtic a Espanya juntament amb Carlos R. Ríos que llavors dirigia el BAFF Barcelona Asian Film Festival. Des d’aleshores el cinema asiàtic ocupa al festival pràcticament un terç dels títols que es projecten cada any. Es podria dir que en el transcurs de les gairebé 20 edicions del festival que ha dirigit, ha descobert a l’espectador espanyol cineastes asiàtics que han triomfat internacionalment, i alguns dels quals van fer el seu debut en aquest festival com el multipremiat Bong Joon-ho, que va obtenir al 2006 el Premi Orient Express – Casa Àsia amb The Host i que, a més de rebre la Palma d’Or de la passada edició de Cannes (2019) amb Parasites, també es va emportar els quatre Òscars de l’Acadèmia 2020 al Millor director, Millor guió original, Millor pel·lícula i Millor pel·lícula estrangera.

Per no haver de recórrer la llarga trajectòria que té també el cinema asiàtic a SITGES des de que Ángel Sala dirigeix el festival, n’hi ha prou amb revisar la programació de l’any passat per veure el nombre de títols projectats i els seus autors com els quals cal esmentar a continuació: A MEMORY OF THE WIND de Park Heungsik (Corea), BODIES AT REST de Renny Harlin (Hong Kong), BROTHER i ZATOICHI de Takeshi Kitano (Japó), CHILDREN OF THE SEA de Ayumu Watanabe (Japó), DANCING MARY de Sabu (Japó), DREADOUT de Kimo Stamboel (Indonèsia), FLY ME TO THE SAITAMA de Hideki Takeuchi (Japó), GHOST IN THE SHELL de Iroaki Higashi (Japó), IDOL: WOO – SANG de Lee Su-Jin (Corea), KUNG FU MONSTER de Andrew Lau (Hong Kong), DEMONS de Daniel Hui (Singapur), EXPLOSIÓN DEMENCIAL (MAD LOVE) de Tommy Chens i Somai Khamgron (Xina i Tailàndia), MISTERIO DE LA NOCHE de Adolfo Borinaga Alix Jr (Filipines), SUPER ME de Zhang Chong (Xina), THE FOREST OF LOVE de Sion Suno (Japó), THE LONG WALK  de Mattse Do (Laos), THE ODD FAMILY: ZOMBIE ON SALE de Lee Min – Jae (Corea), THE WONDERLAND de Keiichi Hara (Japó), THE WILD GOOSE LAKE de Diao Xinan (Xina), UNSTOPPABLE de Kim Min – Ho (Corea), WE ARE LITTLE ZOMBIES de Makoto Nagahisa (Japó) i WHITE SNAKE de Amp Wong i Ji Zhao (Xina). A aquests llargmetratges cal afegir la breu retrospectiva del cineasta xinès KING HU (Pequín 1931-Taipei 1997) i els sis curtmetratges procedents de la Xina, Hong Kong i Japó.

Casa Àsia ha estat vinculada amb el SITGES Festival Internacional de cinema Fantàstic de Catalunya durant més de deu anys (2003-2012), amb la concessió del Premi Casa Àsia a la Secció Orient Express, entre 2003 i 2009, que va passar a anomenar-se Secció Casa Àsia successivament a les edicions del 2010, 2011 i 2012. No obstant, hem seguit mantenint la nostra relació de col·laboració amb aquest festival que considerem tan important no només per la seva aportació a la divulgació del cinema asiàtic a Espanya, sinó també per la seva continuada anticipació pel que fa a la projecció internacional de cineastes i títols, així com pel seu suport a la indústria i a la distribució cinematogràfica.

Ángel Sala  (Barcelona, 1964) és director, guionista, crític de cinema i l’actual director del SITGES Festival International de cinema Fantàstic de Catalunya des del 2001 fins al moment actual. Es va llicenciar en Dret per la Universitat de Saragossa, però no va trigar a dedicar-se a la crítica cinematogràfica. A més de col·laborar amb diferents revistes i diaris, com el Periódico de Catalunya o com a assessor de programació cinematogràfica a TV3, ha escrit més de trenta llibres entre els quals cal destacar els següents títols: Cine fantástico y de terror alemán. 1913-1927 (2005), Universo Lynch (2006), El demonio en el cine (2007), American Gothic. El cine de terror USA. 1968-1980 (2007), El cine de ciencia ficción. Explorando mundos (2008) o Profanando el sueño de los muertos: Una historia oculta del cine fantástico español (2010). No obstant, a més de crític de cinema també ha estat guionista de pel·lícules com Rottweiler (2004), Beneath the Still Waters (2004) i Nunca he estado en Poughkeepsie (2013), que també va dirigir.

Ponents:

Ángel Sala, director del SITGES Festival International de cinema Fantàstic de Catalunya.

Menene Gras Balaguer, directora de Cultura i Exposicions de Casa Àsia.

Aquesta activitat s’organitza dins del marc del programa e-Dialogues conformat per una sèrie de sessions que tindran lloc setmanalment durant els mesos d’abril, maig i juny.

Data i horari quarta sessió: dijous, 14 de maig del 2020, a les 18h.

Lloc: Online. A partir de les 24 hores prèvies a l’acte les persones inscrites rebran la informació necessària per accedir-hi.

Activitat gratuïta. Imprescindible inscriure’s a través de la web: www.casaasia.es

 

Organitza: