Jurats

Jurat Secció Oficial a Competició

Jurat NETPAC patrocinat per We are Water

Jurat Secció Panorama

Jurat del Premi Cathay Pacific

Jurat Jove | Escoles de cinema de Barcelona

Premis

En cada secció s’atorguen els següents galardons:

Premi a la millor pel·lícula

Premi al millor director

Premi al millor guió

Exceptuant el Premi del Jurat NETPAC, opcionalment els jurats poden concedir altres premis i mencions si ho consideren oportú.

MEMBRES DEL JURAT

Jurat de la Secció Oficial a Competició

Briccio Santos, Li Zhenhua, Galbayar Dashkhuu, Domingo López i Mohammad Rahmanian

Briccio Santos

Manila, director i president de Film ASEAN.

Briccio G. Santos és un director de cinema i escriptor conegut per “Ala Verde, Ala Porbre” (2005), “Ala Suerte Ala Muerte” (2007) i “Anino ng Setyemre” (2006). Actualment, és el president de Film ASEAN, composta per 10 agències líders en la indústria audiovisual i cinematogràfica a la regió d’Asean. A mitjans dels anys 70, després de tornar d’Alemanya, va fer una de les seves primeres pel•lícules. “Damortis” (1986), que continua sent una de les més emblemàtiques del cinema independent filipí. Va dirigir el Film Development Council de Filipines durant sis anys (2010-2016), i va desenvolupar una important tasca en relació amb la preservació i restauració del patrimoni cinematogràfic de Filipines en els National Film Archives. El 2013, el president francès, François Hollande, el va nomenar Cavaller de l’Ordre de la Legió d’Honor per la promoció de la cultura filipina a través del cinema.

Li Zhenhua

Li Zhenhua és un artista multimèdia, comissari, escriptor i productor establert entre Pequin i Zúrich, que treballa en la indústria de la cultura contemporània internacional i xinesa. És el director-fundador del Beijing Art Lab, una plataforma virtual i física per l’art, la investigació, l’intercanvi; y del Mustard Seed Garden. En l’actualitat, és el comissari en cap de l’Art Basel Hong Kong’s Film section. Des de l’any 2010, és seleccionador del Summer Academy en el Zentrum Paul Klee Bern (Suïssa), i del The Prix Pictet (Suïssa). Anteriorment, va ser membre de l’Interntional Advisory Board per “Digital Revolution” al Barbican Centre l’any 2014, membre del jurat pel Transmediale Award l’any 2010 i anunciant per a “Leonardo, Journal of Arts, Science and Technology”. Zhenhua ha produït el primer festival internacional d’art new media MAAP, al Beijing Millennium Museum l’any 2002, i va portar el festival londinenc onedotzero moving image” al Beijing’s Today Art Gallery el 2004.

Galbayar Dashkhuu

Mongòlia, Director de la pel·lícula “Hers”

Galbayar Dashkhuu va néixer el 15 de juliol de 1980 a la ciutat d’Ulaanbaatar, Mongòlia. Entre el 1988 i el 1998 va cursar l’educació primària. El 2000, es va matricular a la Mongolian State University of Arts and Culture i es va graduar el 2004. Des de l’any 2003, ha treballat com a cap executiu i director general de l’estudi “Go Adventure”. Ha participat també en nombrosos projectes com a director general i com a guionista en cinema i teatre. El 2009, va dirigir la comèdia romàntica “Love Record” i “Spy Dad” el 2013, entre d’altres. Ha treballat com a actor protagonista en alguna de les seves produccions, incloent “Sensational” (2015). En teatre, ha presentat alguns títols com “My secret son” (2011), un drama teatral. La pel•lícula que Dashkhuu presenta en el festival d’aquest any és “Hers” (2016).

Domingo López

Domingo López és programados del Festival Nits de Cinema Oriental i membre del comitè de programació del festival de Sitges- Festival Internacional de Cine Fantástico de Catalunya. Així mateix, és autor de llibres com “Made in Hong Kong”, primer llibre sobre cinema de Hong Kong publicat al nostre país, “Wild Wild East” o “Kung Fu Girls”, publicat en col·laboració amb el HKTDC. També és col·laborador de diverses publicacions, com ScifiWorld o 2000 Maniacos. A més, va ser cofundador de CineAsia i director de la revista amb el mateix nom. Va dirigir el programa Hollybrut a Paramount Channel i és autor de nombrosos curtmetratges.

Mohammad Rahmanian

Va néixer a Iran el 1962. Va estudiar drama i direcció a Teheran. Escriptor, director i professor de teatre des del 1981, va dirigir diverses adaptacions per la televisió d’autors com Nikolai Gogol, Arthur Miller, Jean-Paul Sarte i Neil Simone. Bench Cinema és el seu debut cinematogràfic. També es troba entre els artistes més influents del teatre iraní, sent un dels directors més comentats de l’Iran post-revolucionari. La seva obra inclou ‘Interview’, ‘Rooster’, ‘Bridge’, ‘Cho’s Manifest‘ i ’The Island’.

Jurat de la Secció Panorama

Carlota Moseguí, Taishir Bayasgalan, Andy Lo, Dastan Zhapar Uulu,

Bakytbek Mukul i Alexis Racionero

Carlota Moseguí

Presidenta

Carlota Moseguí (Barcelona, 1991) es va donar a conèixer entre els bloguers literaris gràcies al seu espai The girl you lost to cocaine, un blog de crítica, cites i microassaigs, creat arran de la seva asistencia al curs de Crítica i crònica que l’escriptor Jordi Carrión imparteix cada any a la Universitat Pompeu Fabra. A més de la seva tasca com a crítica i escriptora (ha publicat alguns relats i poemas en espais com Eñe y Tenían veinte años y estaban locos), també és una espècie de it girl literària, el Formspring de la qual no parava de cremar, el seu Instagram replet de llibres i de borratzeres, i la seva tarjeta Plastic estarà farta de compartir nits i nits boges a la ciutat de Barcelona.

Taishir Bayasgalan

Productor de la pel·lícula “Gangster Girls“, una novetat dins del cinema mongolès contemporani.

Taihir Bayasgalan és un productor mongolès amb força experiència en el món del cinema i la televisió. Es va graduar en la NI Academy Mongolia en un grau de Dret i Relacions Internacionals i, l’any 2012, va cursar el Master en Direcció d’Empreses. Ha treballat com a productor en nombrosos projectes cinematogràfics, incloent “Bossy Girls” (2016), “The girl in a wedding dress” (2017), “One above all” (2017) o “Unique face” (2017). En el camp de les sèries de televisió, ha participat en els projectes “Funny role” (2017), “+17” (2017) i “Mongolian Psychic Challenge” (2017).

Andy Lo

Un guionista de Hong Kong nominat a diversos premis de cinema, Andy Lo és conegut per les seves comèdies, per exemple, “My Name is Fame”. En aquest cas, ha estat treballant com a guionista i director amb la intenció de crear una història més realista, comparant-la amb el que ha estat fent fins al moment. La seva pel•lícula “Happiness”, presentada en l’Asian Film Festival. Barcelona, ha guanyat la setena edició dels premis Golden Lotus i la 36ª edició del Hong Konf Film Awards.

Dastan Zhapar uulu

Vot conjunt amb Bakytbek Mukul

Dastan Zhapar uulu és un cineasta de Kyrguistan, nascut el 1988. Llicenciat a la Universitat Estatal de Kyrguistan de Cultura i Arts a la Facultat de Teatre i Cinema, i és membre de la Unió de Cineastes de la República de Kyrguistán. Va ser premiat amb el Certificat d’Honor del President de Kirguistan. Entre altres pel•lícules, és el guionista i director de la pel•lícula “Atanyn Kereezi” (“A Father’s will”)

Bakytbek Mukul

Vot conjunt amb Dastan Zhapar uulu

Bakyt Mukul és un actor i director de cinema del Kirguizistan nascut l’any 1965. Mukul es va llicenciar en la Theater School en un grau de drama i interpretació. És un membre de la Union of Filmmakers del Kirguizistan i és artista honorífic del seu país. És el guionista i director de la pel•lícula presentada en l’edició d’aquest any de l’Asian Film Festival. Barcelona, “Atanyn kereezi” (“A father’s will”).

Alexis Racionero

Alexis Racionero Rangué és un viatger, historiador, escriptor i documentalista. Especialista en Àsia, filosofies orientals i Contracultura americana. Professor de cinema (ESCAC) i Kundalini yoga. Ha grabat, entre d’altres els documentals “Rubbersoul”, un viatje hippi a la Índia, i “Railway to Heaven”, un trànsit Pequin-Tibet. Ha publicat llibres com “Shanti, Shanti” (Livingstone), “El ansia de vagar” (RBA) o el recent “Darshan, sabiduría oriental para la vida cotidiana” (Kairós).

Jurat de la Secció NETPAC patrocinada per We are Water

Park Sungho, Esteban Andueza, Sergio Racanati, Owen Astles i Junya Ishii

Park Sungho

President

Nascut a Busan, Corea del Sud, va estudiar pintura occidental i es va llicenciar a la Universitat de Cheongju. Es va casar amb Lee Liyoung i té dos fills. És membre de la 13ª classe de comedians de KB, després de passar la prova el 1997 i va debutar a Gag Concert el 2000, on va ser el comediant més antic de l’espectacle. Va guanyar fama interpretant el personatge popular, “Gyaru Sang” i altres segmens del Gag Concert. Va ser membre del repartiment de la primera temporada de The Human Condition. També va aparèixer en l’espectacle del primer aniversari de l’episodi. Va ser professor de la Universitat Nacional de Seul el 2007.

Esteban Andueza

Esteban Andueza (Pamplona, 1966) és un gestor cultural, comissari d’art i investigador independent focalitzat en l’intercanvi cultural entre Espanya i la Xina. Llicenciat en Estudis Asiàtics i amb un Màster en Anàlisi i Gestió de l’Art Contemporani, està instal·lat a Pequin des del 2007 i porta més de deu anys involucrat en el desenvolupament i organització de projectes culturals per a institucions públiques, museus i centres d’art. Esteban ha estat Director de Projectes Internacionals en l’Iberia Center for Contemporary Art de Pequin, i ha treballat com a Gestor Cultural de l’Institut Cervantes de Pequin, el Center Cultural Espanyol a la Xina. Des del 2014 treballa com a freelance organitzant i comissariant exposicions, cicles de cinema i programes culturals. En l’actualitat, Esteban està involucrat en la presentació de l’artista espanyol Antoni Muntadas a la Xina. Ha organitzat i comissariat l’exposició “Muntadas Video Works” que es pot visitar fins el desembre 2017 al Museu OCAT de Shanghai, i prepara la presentació de “Muntadas. Asian Protocols”, un projecte d’investigació artística que aprofondeix en les idiosincràsies culturals de la Xina, el Japó i Corea del Sud, i que s¡inaugurarà a Pequin i a Chengdu al llarg del 2018.

Sergio Racanati

La seva carrera artística s’ha basat en l’estudi i l’anàlisi de les pràctiques creatives relacionades amb els contextos urbans, socials, polítics i arquitectònics. Els seus projectes inclouen qüestions de l’esfera pública, el comportament polític de les comunitats, la relació entre la memòria individual i col·lectiva, tots ells construïts amb variades tècniques artístiques (performance, situacions, instal·lacions, vídeos, pel·lícules). “La base de la meva feina és un interès en la història social de l’ésser humà en relació amb els seus ambients urbà, polític i arquitectònic. Analitzo elements oblidats, reflectits en la relació entre els paisatge urbà i el desenvolupament social, incloent el comportament històric i polític, per a rellegir el present”. Entre les instal·lacions artístiques en les que ha participat l’artista, s’inclouen: Museu Pino Pascali / Polignano a Mare (2014); Harvard University amb el comissari Marcus Owens (2013), Z33 Contemporary Museum (2012), Performance Space de Londres, Edge Zones Foundation de Miami amb el comissari Charo Oquet, patrocinat per Gai i el Ministeri dels Béns i les Activitats Culturals i el Turisme (2013). Sergio Racanati és el guanyador de la secció Performance Art en la New York Biennale, dirigida per Pietro Franesi i amb els comissaris Vjitaly Patsyukov i Lu Hao (2013), també ha participat en la Biennale del Mediterráneo (2012), en la 7º Biennale de Berlin, en el projecte “Preoccupied” del KW Institute for Contemporary Art, Berlino D (2013) i en la Biennale del Fin del Mundo / Mar del Plata.

Owen Astles

Regne Unit, cineasta i director de Pastles Productions.

Owen és un cineasta d’origen britànic que treballa actualment a Barcelona. Té experiència en una gran varietat de documentals, vídeos de música i narratius. Gran part del seu treball se centra en temes socials; recentment, ha acabat un llargmetratge sobre el tema de les persones sense sostre, que s’anomena ‘Sleeping Rough’ (‘Sense Sostre’), i ara es troba en la post-producció d’un curtmetratge que tracta la salut mental en l’esport de la boxa, titulat ‘The Hardest Fight’ (‘La Lluita Més Dura’). També és director de Pastles Productions, una companyia de vídeo que produeix pel•lícules i vídeos per grups de música i organitzacions benèfiques.

Junya Ishii

Ballarí i actor principal de la pel•lícula “2045 Carnival Folklore”: Junya Ishii (Saitama, 1983), va créixer entre Ciutat de Mèxic i Toronto. Ha treballat en els camps de la dança, el teatre i el cinema. El seu interès és descobrir els diferents estats de consciència, l’estat de l’ésser a través del cos i la seva percepció. La seva pràctica principal és trobar un punt intermedi on viure i crear a través de l’estudi comparatiu de literatura, art i naturalesa per mitjà de l’Est, l’Oest i la perifèria. Des del 2009, ha estat treballant pel Regional Creative Atelier Josef Nadj, a Kanjiza, Sèrbia, ballant les coreografies del mateix. Recentment, ha començat el projecte d’una distribuïdora independent anomenada PLATUX, la qual organitza el 2045 Carnival Folklore live screening tour.

Jurat del Premi Cathay Pacific

Sandra Mur, Nayana Truñó, Clara Fabregat, Baohan Zhang,

Andrea Cobo, Raul Sánchez i Terutarô Osanaï

Sandra Mur

Llicenciada en Filologia Eslava i Màster en Comunicació Especialitzada en l’àmbit cultural. Experta en art, literatura, cinema i llengües de l’Àsia Central, en l’actualitat, és la presidenta de l’Associació Cultural d’Estudis Euroasiàtics “Altái”.

Nayana Truñó

Llicenciada en Antropologia social i cultural a la Universitat de Barcelona i a l’Université de Liège (Bèlgica). La seva trajectòria mostra el seu gran interès pels camps de la dansa, la música i el cinema dins el món de la(es) cultura(es).

Clara Fabregat

Clara Fabregat, estudiant d’Humanitats i amant del cinema, ha viscut un any a Austràlia i ha fet diversos viatges al sud-est asiàtic. Actualment, combina els estudis, amb la feina de guia de museus i fa les pràctiques a Casa Asia.

Baohan Zhang

Establerta a Barcelona, està cursant un màster en Comunicació i Producció Cultural. Parla múltiples llengües i ha estat en més de 28 països.

Andrea Cobo

Andrea Cobo és estudiant d’últim curs d’Humanitats a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, s’està especialitzant en Estudis Moderns i Contemporanis. Compagina aquests estudis amb l’aprenentatge del japonès. Va viure un any al Japó com a estudiant d’intercanvi en la Tokyo University of Foreign Studies.

Raul Sánchez

Raul Sánchez és un cineasta nascut a Barcelona, ha dirigit I muntat múltiples curtmetratges, spots i videoclips. Actualment, estudia en l’ESCAC, en l’especialitat de muntatge.

Terutarô Osanai

Productor associat a la pel·lícula ¨Bangkok Nites¨.
Terutaro Osanai ha produït la pel·lícula “Bangkok Nites”, presentada en l’edició d’enguany de l’Asian Film Festival. Barcelona, dirigida per Katsuya Tomita.

Jurat Jove | Escoles de cinema de Barcelona

Daniel Belenguer, David Colete, Violeta García, Mateu Sagarra i Erik Vicente

Daniel Belenguer

President del Jurat Jove

Estudiant de quart Curs de Cinema i Mitjans Audiovisuals a la ESCAC en la especialitat de Guió Audiovisual. Va rebre la Beca de la Fundació SGAE i aspira a dedicarse professionalment a la crítica, l’anàlisi i la docència cinematogràfica.

David Colete (ECIB)

Violeta García (EMAV)

Mateu Sagarra (ESCAC)

Erik Vicente (EMAV)

PREMIS

Secció Oficial a Competició

  • Millor pel·lícula: Ta’ang | Bing Wang | Hong Kong, França i Xina | 2016 | 146’
  • Millor director: Happiness | Andy Lo | Hong Kong | 2016 | 114’
  • Millor guió: Dawn of the felines | Kazuya Shiraishi | Japó | 2016 | 84’
  • Millor fotografia: Bangkok Nites | Katsuya Tomita | Tailàndia i Japó | 2016 | 183’
  • Menció especial: Baby beside me | Son Tae Gyum | Corea del sud | 2016 | 112’
  • Menció especial actrius: Anoma Janadari (Burning Birds), Kara Wai (Happiness)

Secció Panorama

  • Millor pel·lícula: Wolf and sheep | Shahrbanoo | Afghanistan | 2016 | 86’
  • Millor director: A house of 41st street | Hamid Reza | Iran | 2016 | 90’
  • Millor guió: Mad World | Wong Chun | Hong Kong | 2016 | 101’
  • Millor fotografia: Districts | Akan Satayev | Kazakhstan | 2016 | 90’
  • Menció especial: Railway children | Prithvi Konanur | Índia | 2016 | 120’

Secció NETPAC patrocinada per We are Water

  • Millor pel·lícula: Diamond island | Davy Chou | Cambodja | 2016 | 101’
  • Menció especial: Children of Genghis | Zolbayar Dorj | Mongòlia | 2017 | 101’

Premi Cathay Pacific

  • Millor pel·lícula: Memoir of a murderer | Won Shin-yun | Corea | 2017 | 118’
  • Millor director: A father’s will | Dastan Zhapar Uulu i Bakytbek Mukul | Kiguizistan | 2016 | 120’
  • Millor guió: Mad World | Wong Chun | Hong Kong | 2016 | 101’
  • Millor fotografia: Children of Genghis | Zolbayar Dorj | Mongolia | Zolbayar Dorj | 2017 | 101’

Premi del Jurat Jove | Escoles de cinema de Barcelona

  • Millor pel·lícula: A Flickering Truth | Pietra Brettkelly | Nova Zelanda | 2015 | 91’
  • Millor director: Autumn, Autumn | Jang Woo-Jin | Corea | 2016 | 77’
  • Millor guió: Houra | Asim Raza | Pakistan | 2016 | 170’

Premi del Públic

  • Millor pel·lícula: Memoir of a murderer | Won Shin-yun | Corea | 2017 | 118’
  • Finalistes:
    A house of 41st street | Hamid Reza | Iran | 2016 | 90’
    Hers | Galbayar Dashkhuu | Mongòlia | 2017 | 83’