THE CHRYSANTHEMUM AND THE GUILLOTINE

Japó

Secció Discoveries

Director: Takahisa Zeze
Any: 2018
Durada: 189′
Idioma: VOSE
Gènere: Drama, Història

El Gran Terratrèmol de Kanto de magnitud 7’9 va acabar amb la vida de gairebé 150.000 persones i va sumir el centre neuràlgic japonès de Tòquio i la plana circumdant de Kanto al caos. D’aquest caos van sorgir alguns dels primers passos cap al militarisme de les dècades següents i, en contrast, el floriment cultural local. Un d’aquests floriments, poc conegut avui en dia, va ser l’aparició d’un circuit nacional de lluitadores de sumo. Aquesta història fictícia gira entorn a la trobada d’una d’aquestes dones, el circuit professional de la qual es centra als pobles rurals, amb un jove anarquista que somia amb una societat sense classes. És un retrat realista que addueix als mètodes improvisats de la gent comuna en un drama romàntic amb un toc satíric. La pel·lícula es va presentar al Göteborg Film Festival 2019 i al Busan International Film Festival 2018. Va guanyar el premi Tokyo Gemstone al Tokyo International Film Festival 2018, i va ser nominada a la Millor Pel·lícula, i va guanyar els premis al Millor Director, Millor Guió, Millor Actriu de Repartiment i Millor Actor de Repartiment als Kinema Junpo Awards 2019.

Nascut al 1960 a Tochigi, Japó, Takahisa Zeze és un guionista i director, que va començar a fer pel·lícules independents com a estudiant a la Universitat de Kyoto. Després de llicenciar-se, es va unir a Shishi Productions, i va fer el seu debut com a director al 1989 amb la pel·lícula porno “suau” “Good Luck Japan” i, a principis de la dècada de 1990, es va establir com un dels quatre “potentats del porno” més importants del país. Durant aquest temps també va escriure guions sota pseudònims. Des de llavors, ha estat actiu tant amb documentals de televisió com amb llargmetratges, amb la seva èpica “Heaven’s Story” guanyadora el Premi Netpac de la crítica al Festival Berlín International Film Festival 2011.


PROJECCIÓ

Dijous 7 de Novembre
22:00h
CINEMES GIRONA