JURATS
JURAT SECCIÓ OFICIAL
Mike Hostench (President)
La trajectòria de Mike Hostench (Barcelona, 1967) ha estat sempre vinculada a la indústria del cinema. Va iniciar la seva carrera en l’àmbit de la distribució, treballant per a empreses com Virgin i Gorgon Vídeo, especialitzades en la producció i distribució cinematogràfica. Posteriorment, va orientar la seva carrera cap a l’organització de festivals. Hostench va ocupar el càrrec de Co-Director del Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic. També es dedica al consulting per a distribuïdores i productores de cinema. Ha escrit dos guions que s’han estrenat a tot el món, tres llibres sobre pel·lícules asiàtiques i de terror, i col·labora en revistes de cinema i llocs web. Parla anglès, català, espanyol, i coreà bàsic.
Olga Shishko
Olga Shishko és especialista en art mediàtic, fundadora, directora i comissaria del MediaArtLab Center for Culture and Art. És comissaria de nombroses exposicions i projectes, incloent-hi Bill Viola: Journey of the Soul (Museu Estatal de Belles Arts Pushkin, Moscou, 2021); At the end abides the beginning: Tintoretto’s Secret Brotherhood (Església de San Fantin, Venècia, 2019); Man as a bird: Images of travel (Palazzo Soranzo Van Axel, Venècia, 2017), entre altres. Actualment, és professora en la Universitat Ca’ Foscari, on es dedica a la recerca del desenvolupament de l’art mediàtic a Europa de l’Est després de la caiguda del Mur de Berlín. També està treballant en el projecte Mapping Diaspora i ocupa el lloc de cap del Departament d’Art en la plataforma CIFRA per a l’Art Mediàtic.
Aditya Bhattacharya
Aditya Bhattacharya, nascut en 1965, és un director de cinema i guionista indi, conegut principalment pel seu aclamat llargmetratge Raakh (1989). És fill del cineasta Basu Bhattacharya i de Rinki Bhattacharya, qui és filla de Bimal Roy. Va començar la seva carrera en la indústria cinematogràfica com a actor a Mandi (1983), una pel·lícula de Shyam Benegal, on va interpretar al nuvi de Smita Patil. La seva carrera com a actor també inclou papers a Rihaee (1988) i Hazaaron Khwaishein Aisi (2003), totes dues dirigides per Sudhir Mishra. Va debutar com a director amb Raakh (1989), que va rebre tres Premis Nacionals de Cinema, i un Premi al Millor Debut com a Director en els Premis de l’Associació de Periodistes Cinematogràfics de Bengala. Mentrestant, també va treballar com a reporter gràfic. Posteriorment, l’any 1988, es va traslladar de Bombai a Roma, on va rodar una pel·lícula italiana i alguns vídeos musicals. La seva pel·lícula Dubai Return (2005), que també va produir sota el segell Aditya Pictures, es va estrenar en el IFFI Goa 2005. L’any 2012, va produir i va dirigir Bombai’s Most Wanted (BMW), que es va projectar en el Festival de Cinema de Bombai.
Kamyar Mohsenin + Nastaran Molavi
Nascut el 1971 a Teheran, Kamyar Mohsenin va estudiar Enginyeria de Control i Instruments a la Universitat Tecnològica de Sharif. Després de treballar com a crític i traductor de cinema amb diferents revistes cinematogràfiques i publicacions de l’Arxiu Nacional de Cinema de l’Iran, va iniciar un programa de televisió analític, “Film 90’s”, com a investigador i co-creador el 1996. Va coescriure el seu primer llibre. , “James Bond, 35 anys amb un fenomen” el 1997. Mohsenin va començar la seva col·laboració amb la Farabi Cinema Foundation com a executiu de recerca el 1998. Durant la seva cooperació amb Farabi fins al 2018, va participar en l’organització d’esdeveniments cinematogràfics internacionals com ara Fajr, mercat de cinema iranià, nens i adults joves, Kish, urbà, etc., i la publicació de “Selecció anual de pel·lícules iranianes”, “Guia del mercat de cinema iranià”, etc. Mohsenin ha estat professor en diferents cursos d’història del cinema i crític de cinema a la International Film Guide, revistes de cinema, diaris i programes de televisió. Com a membre de la junta del FIFF (Fajr International Film Festival), en el curs de la reestructuració del festival, va treballar amb FIFF del 2016 al 2021 com a director de Relacions Internacionals i Director de Programació (el festival va ser tancat pels intransigents el 2021 quan va va ser acreditat com a Festival de Cinema A per la FIAPF). Després de deixar Farabi, amb Amir Esfandiari i Mohmmad Esfandiari, va cofundar l’empresa del sector privat, IRIMAGE, a finals de 2018.
Nascuda el 1969 a Mashhad, Iran, Nastaran Molavi va estudiar interpretació i direcció escènica a l’escola d’art de Niavaran. També va estar activa com a titellaire a Kanoon durant un temps. Posteriorment, Molavi va començar la seva tasca com a crítica de cinema, treballant amb revistes de cinema com Film and Art (com a redactor en cap), Soroush, Cinema Weekly, Form and Criticism, etc. Com a crítica de cinema, va assistir a alguns programes de televisió, principalment sobre cinema irlandès i xinès. Molavi va ser la programadora sènior internacional del Fajr International Film Festival, acreditada per la FIAPF com a festival de cinema competitiu internacional l’any 2021. Ha estat activa com a membre de la junta directiva i executiva de relacions públiques d’IRIMAGE des del 2018.

Yun Suik
Yun Suik (Seül, 1985) és un director, guionista i muntador graduat en Arts Digitals per l’Institut de les Arts de Seül. Yun Suik va realitzar el seu debut al cinema amb Groggy Summer (2013), presentada en el Jeonju Film Festival. La seva segona pel·lícula, Heavy Snow (2023), també es va projectar en el Festival de Jeonju i el Festival de Hamburg.
JURAT DE LA SECCIÓ PANORAMA
Esteban Andueza (President)
Esteban Andueza és gestor cultural, traductor, comissari d’art i promotor de projectes artístics. Va viure a la Xina durant 12 anys, on va treballar com a freelance i també per a centres de prestigi, com l’Ibèria Center for Contemporary Art o l’Institut Cervantes de Pequín. La seva labor se centra en fomentar els intercanvis culturals entre Espanya i la Xina. A més, col·labora amb Antoni Muntadas, assistint en els projectes que l’artista desenvolupa en el continent asiàtic.
Anastasia Stravinsky
Anastasia Stravinsky (Moscou, 1993) és comissària, crítica d’art i directora d’art en CIFRA, una plataforma d’art digital polivalent que combina streaming, marketplace i educació. Ha estat membre de la Secretaria Científica del Centre d’Estudis d’Art Rus des de 2020 (CSAR) i membre de l’Associació Internacional de Crítics d’Art des de 2017 (AICA-Rússia). És llicenciada en Art Liberal (RUDN) i té un Màster en Història i Diàleg de les Cultures (Université Grenoble Alps). Actualment està realitzant un doble doctorat en Història de l’Art (Ca’ Foscari University of Venice). Des de 2012 treballa com a comissària en museus i galeries d’art (NCCA, Gallery Park, ROSIZO, CSAR, CFZ, etc.) i ha realitzat més de 70 exposicions, festivals i concerts. L’any 2014, com a besneta-neboda del compositor Igor Stravinsky, va fundar i va dirigir l’Stravinsky Family Fund, on va comissariar i va realitzar exposicions, festivals i esdeveniments dedicats a la família Stravinsky.

Batbayar Chogsom
Batbayar Chogsom va néixer en 1974 a Ulan Bator, Mongòlia, i va emigrar a Suïssa a l’edat de 26 anys. Després de completar un programa bàsic de periodisme, es va graduar amb una Llicenciatura en Ciències Socials en la Universitat de Zuric en 2012. Més tard, va passar a treballar com archivista en les col·leccions de gràfics i fotografies històriques del Museu Nacional de Zuric. La seva pel·lícula Out of Paradise (2018) va ser guardonada amb el premi a Millor Pel·lícula en el Festival Internacional de Cinema de Shanghái, i la seva obra més recent, White Flag (2023), va ser seleccionada en el Tallinn Black Nights Film Festival.

Adriano Calero
Gestor cultural, graduat en Humanitats i en Direcció cinematogràfica. Exerceix la crítica cinematogràfica i, concretament, s’ha especialitzat en cinema asiàtic. Publica els seus texts a Las Furias Magazine, Transit: cine i altres mitjans com +1 UIC Magazine. És creador, redactor i locutor del Podcast Empanada Cultural, que s’emet a Ràdio Fabra i Ràdio Desvern. També es vincula amb la cultura asiàtica a través de les arts marcials, com a instructor titulat de Kali Filipino i de Kuk Sool Won (AAMM tradicionals coreanes).

Yoko Yamanaka
Nascuda el 1997 a Nagano, Japó, Yamanaka Yoko es va ensenyar a fer cinema després d’abandonar el Departament de Cinema de la Universitat de Nihon. El seu primer llargmetratge Amiko (2017) va guanyar el Premi del Públic al Pia Film Festival 2017, i l’any següent, als 20 anys, Yamanaka es va convertir en la directora de llargmetratge més jove a ser convidada al Festival Internacional de Cinema de Berlín. El segon llargmetratge de Yamanaka Desert of Namibia (2024) va ser seleccionat com a part de la secció de la Quinzena de Realizadors del Festival de Cannes i va guanyar el Premi Internacional de la Crítica FIPRESCI.
JURAT DE LA SECCIÓ DISCOVERIES
Rosa Vergés (Presidenta)
Nascuda a Barcelona l’any 1955, Rosa Vergés és directora, realitzadora i guionista de cinema i televisió. Després d’estudiar Història de l’Art en la Universitat de Barcelona, va decidir ampliar la seva formació en la Universitat de La Sorbonne en Paris. Amb la seva primera pel·lícula, Boom Boom (1990), va guanyar el Premi Goya a la Millor Direcció Novell, el premi Sant Jordi i Fotogramas de Plata. També ha estat vicepresidenta de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya i membre del Consell Nacional de la Cultura i les Arts.

Javier Martín-Domínguez
Javier Martín-Domínguez és productor i realitzador. Ha exercit de periodista en premsa, ràdio i televisió. Va ser corresponsal a l’estranger, amb Ràdio Nacional i Televisió Espanyola als Estats Units durant deu anys, i amb La Vanguardia a Tòquio. Ha estat Premi Cirilo Rodríguez de periodisme internacional. Entre altres esdeveniments, va cobrir tres campanyes electorals nord-americanes, els viatges de Reagan a Moscou i Gorvachev a Washington, el funeral de Hirohito i la coronació d’Akihito. És autor de les biografies de Paul Bowles i de l’artista surrealista Leonora Carrington. Va dirigir el Festival de cinema europeu de Sevilla durant 4 anys i ha estat jurat en els festivals de Moscou, Sarajevo i Documenta Madrid i en el Asian Film Festival de Barcelona.

José Félix Collazos
José Félix Collazos és un cineasta nascut a Bilbao. Després de finalitzar els seus estudis en Arquitectura, es va traslladar a Nova York, on va cursar estudis de guió en el Hunter College i de direcció en el Millenium Center. Allà va començar a rodar de manera independent els seus primers curtmetratges en super 8 i 16 mm. L’any 1993 va realitzar Muy negro, el seu primer treball en 35 mm, que va ser presentat en nombrosos festivals nacionals i internacionals. El seu següent treball, Nocturno, va ser seleccionat per a inaugurar el Festival de cinema de Chicago i va participar en diferents festivals internacionals com els de Mont-real, Sant Sebastià i Sant Petersburg, a més de guanyar el Cavall de Plata en el Festival de Nous Realitzadors de Larissa (Grècia). També ha treballat com a director artístic, com a guionista de ràdio i ha col·laborat amb el Festival Internacional de Cinema de San Sebastián.

Laura Mazza
Nascuda a Venècia, llicenciada en lletres estrangeres per la Universitat de Pàdua, ha treballat durant 30 anys en la producció cinematogràfica de moltes pel·lícules internacionals i en diversos països, a la Xina (Marco Polo, dirigida per Giuliano Montaldo, una sèrie per a RAI TV) a Rússia (Ocie Ciornie, àlies Black Eyes, dirigida per Nikita Michalkov, protagonitzada per Marcello Mastroianni) a Tunísia (Pyrates, dirigida per Roman Polanski, protagonitzada per Walter Matthau) i en pel·lícules italianes (Un Sacco Bello i Me and My Sister, dirigida i protagonitzada per Carlo Verdone, The Sky Falling, dirigida per Andrea i Antonio Frazzi, protagonitzada per Isabella Rossellini i Jeroun Crabbé). Amb la seva companyia Viva Cinematografica va produir Jonathan of the Bears, dirigida per Enzo G. Castellari, protagonitzada per Franco Nero i Free Fight, curtmetratge premiat a Berlín i en nombrosos festivals i que va guanyar un David di Donatello el 2005.

Natalia Díaz
Natalia Diaz Peñalver (Barcelona, 1967) és directora i cofundadora del blog de cultura coreana “Korea a Barcelona”. Creat l’any 2017, informa de totes les activitats relacionades amb la cultura coreana que es realitzen a Barcelona i Catalunya, posant l’accent en la cinematografia sud-coreana. També publica articles de contingut cultural i entrevistes a directors de cinema, actors i escriptors. A nivell particular, és una apassionada del cinema asiàtic i participa com a premsa acreditada en diversos festivals de cinema.
JURAT DE LA SECCIÓ NETPAC
Nomuunzul Turmunkh (Presidenta)
Nomuunzul Turmunkh és una productora i guionista de Mongòlia. Va estudiar Administració d’Empreses i, posteriorment, Producció de Mitjans de la American Intercontinental University a Londres. Ha treballat en diverses pel·lícules aclamades, com The Sales Girl White Blessing i Silent City Driver, obtenint múltiples premis internacionals. A més, és membre de NETPAC i forma part del Consell Nacional de Cinema de Mongòlia. La seva dedicació al cinema l’ha portat a participar en festivals de renom, com el Busan International Film Festival, el Adelaide International Film Festival i el Far East Film Festival.

Sandra Mur Puyuelo
Sandra Mur Puyuelo (Osca, 1986) té un Màster en Comunicació Especialitzada i el doctorat en Estudis Lingüístics, Literaris i Culturals. S’ha especialitzat en l’espai Euroasiàtic, Rússia i Àsia Central. Col·labora amb distribuïdores d’aquesta zona geogràfica i festivals de cinema com a interlocutora i mediadora intercultural.

Claudia Luque
Claudia Luque es comisaria, gestora cultural e investigadora especializada en Arte Contemporáneo y Cultura Visual. Su trabajo explora las relaciones entre imagen y escritura autobiográfica desde la perspectiva de género, cuestionando y reinterpretando las nociones de identidad y memoria. Graduada en Comunicación e Industrias Culturales por la Universidad de Barcelona, cuenta con un Máster en Estudios Comparados de Literatura, Arte y Pensamiento (UPF) y un Máster en Historia del Arte Contemporáneo y Cultura Visual (MNCARS, UAM, UCM).

Alexis Racionero
Alexis Racionero Ragué és escriptor i viatger. Doctor en Història de l’Art, llicenciat en Geografia i Història i especialista en filosofia oriental, contracultura i el viatge de l’heroi. Professor fundacional de l’escola de cinema ESCAC. Terapeuta Gestalt i coach generatiu, a més de mestre de ioga i meditació. Col·laborador de l’Avantguarda i el Món Esportiu. Ha rodat documentals com Rubbersoul, el viaje hippie a la India o Railway to Heaven, un tránsito de Beijing a Lhasa. Autor, entre altres llibres, de Darshan, filosofía oriental para la vida cotidiana, El viaje del héroe, Ecotopía, La mirada de oriente i Mushin, zen y sabiduría samurái para la vida cotidiana.

Kei Matsushima
Graduat de la Facultat de Cultura, Comunicació i Societat per la Universidad de Waseda, Màster Universitari en Espanyol com a Segona Lengua per la Universidad Complutense de Madrid i Doctor en Traducció i Estudis Interculturals per la Universitat Autònoma de Barcelona. A lo llarg de la seva carrera professional, s’ha dedicat a la gestió cultural i a la docència en diferents institucions públiques per a conèixer diversos aspectes del Japó al públic internacional. Actualment, a part d’impartir assignatures relacionades amb la política i les relacions internacionals de Japó en el Grau d’Estudis d’Àsia Oriental i el Màster Universitari en Estudis Globals d’Àsia Oriental de la Universitat Autònoma de Barcelona, exercici de director de l’Oficina de Estudios Japoneses de la misma universidad (https://webs.uab.cat/oficinasakura/es/), organitzant cursos de llengua japonesa i activitats de caràcter cultural i acadèmic.
JURAT DE LA SECCIÓ ESPECIAL
Sandra Sotelo (Presidenta)
Periodista i corresponsal de notícies en ABS-CBN Corporation. Professora, periodista freelance i membre actiu de la comunitat filipina, Sandra Sotelo Aboy entén el valor de la notícia i creu que és necessari aplicar la transversalitat en l’activitat periodística que duu a terme. Per a gestionar el seu temps, es va llançar al món del comerç digital amb un projecte empresarial que funciona 24/7, que li permet dedicar-se a la promoció de la cultura del seu país i de projectes com Contracorona que es va projectar al AFFBCN 2023.

Louise Wu
Louise Wu és escriptora, directora, productora i cineasta multidisciplinària de Pequín, Xina. Recentment va obtenir la seva Llicenciatura en Belles Arts en Escriptura Dramàtica i una especialització en el Negoci de l’Entreteniment, Mitjans i Tecnologia a l’Escola d’Arts Tisch de la Universitat de Nova York (NYU). Sovint, amb una obertura emocional, les seves obres creatives exploren temes com les complexitats de les connexions interpersonals, les condicions de vida modernes i urbanes, així com la vulnerabilitat poètica que és present en la nostra experiència humana compartida. La seva experiència professional inclou guió, desenvolupament i distribució cinematogràfica, així com el compromís cultural internacional. Actualment, està acabant el seu curtmetratge Love Complex, mentre treballa com a localitzadora i guionista en la indústria de l’entreteniment d’Amèrica del Nord i Àsia.

Álvaro González
Graduat en Guió i escriptura dramàtica per la Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), Álvaro González col·labora amb la distribuïdora Brigante Films (2017 – 2018). Es tracta de l’empresa responsable de la distribució en format físic i digital de Psycho Raman (Anuraq Kashyap, 2016, Índia) i Confession of Murder (Jung Byung-gil, 2012, Corea del Sud). És també creador de continguts per a la divulgació cinematogràfica del continent asiàtic, sota el nom de Atlas Del Cine Asiático. (TikTok/*IG: @atlasdelcineasiatico).

Jimena Tercero
Jimena Tercero (Madrid, 1998) és una artista multidisciplinària que investiga la relació entre els límits de la identitat i el cos humà a través del vídeo, la fotografia, la performance i la pintura. En les seves obres, broda conceptes com la memòria i el joc. Ha dirigit diversos curtmetratges com Εγώ, Paranoid or Private (2022), exhibit a l’Aspa Contemporary Gallery de Madrid, així com la seva última performance Me, myself and I (2023) en els Teatres del Canal de Madrid, on amplia el seu enfocament aprofundint en el dolor físic. A més, ha dirigit documentals com You are also here per al projecte Artforchange-La Caixa sobre el síndrome d’Asperger.

Belén Abad
Belén Abad és llicenciada en Direcció Cinematogràfica per la Universitat del Cinema de Buenos Aires. Després d’haver cursat i estudiat metodologies de tècnica actoral, va fer classes pràctiques en la matèria Direcció d’Actors a la mateixa universitat entre 2014 i 2018. Actualment, es dedica a la direcció i producció de càsting a Càsting Club, una productora de càsting amb base en Buenos Aires i Ciutat de Mèxic, duent a terme la cerca i formulació d’elencs tant per a l’àrea de publicitat com ficció.
JURAT MIRADES JOVES
Adriana Villayandre Vidal
Alex Cotet Bonamusa
Alicia Crespo Hidalgo
Álvaro Pardo Martorell
Angel Luis Valverde Blanco de Cordova
Ariadna Martínez
Ariel Merindano Claverol
Carla Cortada Rusiñol
Duna Marcet Terraza
Fernanda Antonia Martínez Andaluz
Guillem Beorlegui Rech
Guillem Pérez Coca
Henedina Muñoz Pinto
Hug Banqué Majó
Ignacio Garriga Bravo
Isabella Palmieri
Jiayue Lyu
Jordi Pujadas Pons
Juan David Arboleda Córdoba
Laura Martín
Lola Celma
Lucía Barrasa Vicente
Mar Gálvez Rodríguez
Matthew O’Malley
Nicolás Bellostas
Oscar Garcia Pinazo
Pol Satoca Barberán
Richard Sudario Berrocal
Rubén Anaya Zahinos
Sergi Sun Zhenpeng
Sergio Campos Mulet
Victor Garcia Guerrero
Wang Liao
Xuran Shang