JURATS

Javier Martín-Domínguez (President)

Javier Martín-Domínguez és productor i realitzador. Ha exercit el periodisme en premsa, ràdio i televisió. Va ser corresponsal a l’estranger, amb Ràdio Nacional i Televisió Espanyola als Estats Units durant deu anys, i amb La Vanguardia a Tòquio. Ha estat Premi Cirilo Rodríguez de periodisme internacional. Entre altres esdeveniments va cobrir tres campanyes electorals nord-americanes, els viatges de Reagan a Moscou i Gorvachev a Washington, el funeral de Hiro Fita i l’entronització de Akihito. Com a realitzador és autor de les biografies de Paul Bowles i de l’artista surrealista Leonora Carrington, i va dirigir el Festival de cinema europeu de Sevilla durant 4 anys. Ha estat jurat en els festivals de Moscou, Sarajevo i Documenta Madrid i en el Asian Film Festival de Barcelona.

José Félix Collazos

Amb un Màster en Crítica de Cinema per l’ECAM, actualment és professor d’Anàlisi Cinematogràfic i col·laborador a “Caimán, Cuadernos de Cine”. Arquitecte de formació, després de finalitzar els seus estudis universitaris es va trasllada a Nova York on va cursar estudis de guió en el Hunter College i de direcció, en el Millenium Center. Va completar la seva formació amb tallers d’escriptura de Frank Daniel’s Associates i Robert McKee. A continuació, va rodar els seus primers curtmetratges en super 8 i 16 mm. En 1993, va realitzar Muy negro, el seu primer treball en 35 mm. que va ser presentat en nombrosos festivals nacionals i internacionals. El seu següent treball Nocturno va ser seleccionat per a inaugurar el Festival de cinema de Chicago i va participar en diferents festivals internacionals: Mont-real, Sant Sebastià i Sant Petersburg aconseguint el Cavall de Plata en el Festival de Nous Realitzadors de Larissa.

Jonathan Harris

Director de l’Escola de Doctorat de la Universitat d’Arts Creatives de Canterbury, el professor Jonathan Harris ha sigut docent a la Politècnica de Leeds (1989-94), la Universitat de Keele (1994-99), la Universitat de Liverpool (1999-2011), l’Escola d’Art de Winchester pertanyent a la Universitat de Southampton (2011-2015) i la Universitat de la Ciutat de Birmingham (2015-2020), on va ser director de la seva Escola d’Art. Jonathan és investigador, compta amb una extensa bibliografia sobre art i globalització, als diferents contextos socials i polítics del mercat.

Kamyar Mohsenin

Nascut en 1971 a Teheran, Kamyar Mohsenin va estudiar Enginyeria de Control i Instruments en la Universitat Tecnològica Sharif. Després de treballar com a crític cinematogràfic i traductor en diverses revistes de cinema, així com en publicacions de la Filmoteca Nacional de l’Iran, al 1996 va posar en marxa un programa analític de televisió, “Film 90’s”, com a investigador i cocreador. Va escriure el seu primer llibre, “James Bond, 35 anys amb un fenomen”, al 1997. Mohsenin va començar la seva col·laboració amb Farabi Cinema Foundation com a Executiu de Recerca el 1998. Durant la seva cooperació amb Farabi fins a 2018, va participar en l’organització d’esdeveniments cinematogràfics internacionals com Fajr, Mercat de Cinema Iranià, Nens i Joves Adults, Kish, Urban, etc. i en la publicació de la “Selecció Anual de Pel·lícules Iranianes”, “Guia del Mercat de Cinema Iranià”, etc. Mohsenin ha estat professor en diferents cursos d’història del cinema i crític cinematogràfic a la Guia Internacional de Cinema, revistes de cinema, periòdics i programes de televisió. Com a membre de la junta del FIFF (Festival Internacional de Cinema de Fajr) en la reestructuració del festival, ha estat treballant amb el FIFF des del 2016 com a Gerent de Relacions Internacionals i Director de Programació. Després de deixar Farabi, amb Amir Esfandiari i Mohmmad Esfandiari, va cofundar l’empresa del sector privat, IRIMAGE, a la fi de 2018.

Andrea Rodríguez

Reflexiona de forma expandida sobre l’espai i el temps, la imatge, la narració i el relat. Desenvolupa projectes curatorials i escriu des de i sobre l’afecte per parlar de l’art. Li interessen les formes i formats de producció, difusió i transmissió de l’art contemporani. Andrea Rodríguez Novoa (1979) és comissària, arquitecta i escriptora establerta a Espanya i a França. És membre de l’IKT, l’ Associació Internacional de Comissaris d’Art Contemporani i de C-E-A, Commissaires d’Exposition Associés (França). Va formar part del comitè d’adquisicions de FRAC Normandie, a França (2017-2021). Des del febrer de 2022 és Co-Directora i Responsable del Programa Professional del Barcelona Gallery Weekend (www.barcelonagalleryweekend.com). Juntament amb la Veronica Valentini, dirigeix, comissaria i ensenya al BAR Project (@bar_project), una residència i un programa de formació d’arts visuals que va cofundar a Barcelona el 2012.

Esteban Andueza (President)

Esteban Andueza és gestor cultural, traductor, comissari d’art i promotor de projectes artístics. Ha viscut a la Xina durant 12 anys, on ha treballat com a freelance i també per centres de prestigi, com l’Iberia Center for Contemporary Art o l’Institut Cervantes de Pekín, sempre enfocat en promoure els intercanvis culturals entre España y la Xina. Assisteix a l’Antoni Muntadas en els projectes que l’artista fa al continent asiàtic.

Nieves Martin Diaz

Periodista de premsa i ràdio, especialitzada en cultura, Nieves Martín Díaz és coneguda per dirigir el programa «El planeta de los Libros», un espai cultural que va fundar al gener del 2005, i que s’emet a la FM de Radio Círculo, del Círculo de Bellas Artes de Madrid. També ha sigut la fundadora del Concurso de Microcuentos d’aquest programa, del que va ser jurat juntament amb representants d’institucions i empreses al llarg de sis edicions. Col·laboradora de l’Al Jazeera Documentary Film Festival, escrivint sobre documentals espanyols, ha sigut jurat al Festival Internacional de Documentals de Huesca durant diversos anys.

Jean Marie del Moral

Jean Marie del Moral va iniciar la seva trajectòria com a fotògraf als 21 anys, treballant com a fotoperiodista pel diari comunista L’Humanité. Després de cobrir la Revolució dels Clavells de Portugal, va treballar a Nova York i a Toronto, va abandonar el fotoperiodisme quan va conèixer a Joan Miró i li va fer el primer retrat. A partir de llavors, tal com revela el seu arxiu fotogràfic, la seva producció es va centrar en el món de l’art i els seus creadors, documentant la vida i l’obra dels artistes al seus estudis, entenent que aquests llocs són grans laboratoris de creació. Al 1988, va participar a les Rencontres Internationales de la Photographie de Arles i al 2004, després de la publicació a quatre països del seu llibre Barceló, fotografías de Jean Marie del Moral (Thames and Hudson, Steidl, Actes Sud i La Fábrica), el va exposar a l’IVAM (Institut Valencià d’Art Modern), al Centro Cultural Conde Duque (Madrid), al Museo da Cidade (Lisboa) i a la Fundación Antonio Pérez. És a més a més autor i director de dos documentals: Picasso y la tauromaquia (1993) i Los estudios de Barceló (1991).

Biel Mesquida

Va néixer el 9 de gener del 1947 a Castelló de la Plana, fill de pares mallorquins, on va passar la seva infància. Es va llicenciar en Biologia i posteriorment de Ciències de la Informació. Com a escriptor, es va formar i va madurar durant el franquisme, però la seva obra va rebre la influència de Barthes, Julia Kristeva, Maurice Blanchot i Georges Bataille. Mesquida va ser un dels primers escriptors que es van atrevir amb la temàtica homosexual a l’Espanya de la Transició. L’any 1974 va escriure El bell país on els homes desitgen els homes, que no va poder publicar fins al 1985. El llibre tracta sobre l’amor homosexual com una cosa revolucionària i transgressora, a partir de una poètica radical. Ha col·laborat en diverses revistes, com la revista Diwan, i en diaris com Diario 16, El Día i Baleares.

Esteve Soler

L’any 2010 la Institució de les Lletres Catalanes i l’Institut Ramón Llull van considerar a Esteve Soler un dels autors catalans més internacionals. Les seves obres s’han traduït a 17 idiomes i han sigut representades a Alemanya, Estats Units, França, Suïssa, Grècia i Mèxic. Llicenciat en Arts Escèniques per l’Institut del Teatre i la Universitat de Barcelona, dona classes a la Universitat de Lleida i la Sala Beckett, centre de creació amb el que ha estat implicat des de fa més d’una dècada. També ha treballat com a dramaturg per a companyies internacionals com La Fura dels Baus, Pere Faura o Insectotròpics.  I com a cineasta, ha participat en els festivals de Clermont-Ferrand, BFI London, Málaga, Sitges i el New York’s Rooftop Films.

Aránzazu Núñez (Presidenta)

L’arquitecta mexicana Aránzazu Núñez Velázquez és la directora executiva de la Primera Feria Internacional del Libro y Medios Audiovisuales (FILMAQ). Aránzazu ha treballat en la indústria editorial analògica i digital durant més d’una dècada i mitja. Amb formació en l’ Arquitectura, les Arts Visuals i Lletres, i una indubtable passió per la literatura, ha trobat en el treball transversal, les noves tecnologies i el disseny de models i estratègies alternatives per a l’edició i indústries de l’entreteniment una font inesgotable de possibilitats creatives i comercials.

Briccio Santos

Nascut a Manila, Briccio Santos va rebre la major part de la seva educació i formació a l’estranger, principalment a Europa i els Estats Units. A mitat dels anys 70, després de tornar d’Alemanya, va realitzar el seu primer de molts llargmetratges, Manikang Papel, Damortis, sent un dels primers cineastes independents de Filipines. Va presidir el Consell de Desenvolupament Cinematogràfic de Filipines durant 6 anys (2010-2016), on es van crear els Arxius Nacionals de Cine i van començar les restauracions actives i la preservació de les pel·lícules del patrimoni filipí. Es va crear el programa Sineng Pambansa (Cine Nacional) i Cinemateques en vàries parts del país. L’any 2013, el president francès François Hollande va nomenar a Santos Caballero de l’Ordre de la Legió d’Honor per la seva defensa de la promoció de la cultura filipina a través del cinema. El passat mes d’octubre de 2016, el President italià se li va concedir l’Ordre UFFICIALE, l’Estrella d’Itàlia, per la seva contribució al cinema i la cultura. Santos és actualment president de Film ASEAN, compost per 10 agències líders de les indústries cinematogràfica i audiovisual de la regió de l’ASEAN.

Teodoro Granados

Teodoro C. Granados és actualment Director de Projectes de la Southeast Asia Film Development Foundation Inc. (Film ASEAN) amb seu a Filipines. Anteriorment, va ser el  Director Executiu del Consell de Desenvolupament Cinematogràfic de Filipines (FDCP) des del  2011 fins al 2016. Va supervisar la producció de més de 30 pel·lícules que van rebre finançament de l’organisme. També va ser Productor Associat a Muchachos Bravos Filmworks.

Aditya Bhattacharya

Aditya Bhattacharya (nascut l’any 1965) és un director de cinema i guionista indi, més conegut pel seu llargmetratge Raakh (1989), que va obtenir tres Premis Nacionals de Cinema. És fill del director Basu Bhattacharya i de Rinki Bhattacharya, filla de Bimal Roy. Va començar la seva carrera cinematogràfica com a actor a Mandi (1983), de Shyam Benegal, on va interpretar el paper de la parella de Smita Patil. Li va seguir Rihaee (1988) i Hazaaron Khwaishein Aisi (2003), de Sudhir Mishra. Va debutar com a director amb Raakh (1989), que va rebre tres Premis Nacionals de Cinema, i un Premi al Millor Debut com a Director als Premis de l’Associació de Periodistes Cinematogràfics de Bengala. Mentrestant, també va treballar com a reporter gràfic. Posteriorment, l’any 1988, es va traslladar de Bombay a Roma, on va rodar una pel·lícula italiana i alguns vídeos musicals. La seva pel·lícula Dubai Return (2005), que també va produir sota el segell Aditya Pictures, es va estrenar a l’IFFI Goa 2005. L’any 2012, va produir i dirigir Bombay’s Most Wanted (BMW), que va ser projectat al Festival de Cinema de Bombay.

Julián Sánchez

Va néixer a Barcelona el 1966, viu a San Sebastián des de l’1993, com a escriptor, ha publicat quatre novel·les: El Anticuario, El restaurador de arte, La voz de los muertos i El rostro de la maldad.  La seva obra es caracteritza pel seu impacte visual i per elaborades trames en les quals s’adopten diversos estils literaris. Ha estat traduït a dotze idiomes gaudint d’una àmplia acollida popular i de la crítica. Actualment, ha començat a escriure guions i a col·laborar en continguts amb l’empresa RÍO BRAVO.

Sandra Sotelo (Presidenta)

Periodista i corresponsal de notícies a ABS-CBN Corporation. Professora, periodista, freelance i membre activa de la comunitat filipina, Sandra Sotelo Aboy entén el valor de la notícia i creu que és necessari aplicar la transversalitat a l’activitat periodística que duu a terme. Per a gestionar el seu temps, es va llençar al món del comerç digital amb un projecte empresarial que funciona 24/7, que li permet dedicar-se a la promoció de la cultura del seu país i de projectes com Contracorona que projectarem a l’AFFBCN 2023.

Álvaro González

Graduat en Guió i Escriptura dramàtica a l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), Álvaro González col·labora amb la distribuïdora Brigante Films (2017 – 2018). Es tracta de l’empresa responsable de la distribució en format físic i digital de Psycho Raman (Anuraq Kashyap, 2016 – India) i Confession of Murder (Jung Byung – gil, 2012 – Corea Del Sud). I és també un creador de continguts per a la divulgació cinematogràfica del continent asiàtic Atlas Del Cine Asiático. (TikTok/IG: @atlasdelcineasiatico)

 

Natalia Díaz

Natalia Diaz Peñalver (Barcelona, 1967) és directora i cofundadora del vlog de cultura coreana “Korea en Barcelona”. Creat l’any 2017, informa de totes les activitats relacionades amb la cultura coreana que es realitzen a Barcelona i Catalunya, fent especial recalcament en la cinematografia sud-coreana. També publica articles de contingut cultural i entrevistes a directores de cine, actors i escriptors. En l’àmbit particular, és una apassionada del cinema asiàtic i participa com a premsa acreditada en diversos festivals de cinema.

Eugenio Rivera (President)

Eugenio Rivera Claudio (Madrid, 1959) és escriptor i il·lustrador. Actualment, dirigeix la revista digital ENTRELETRAS, en la que exerceix la crítica de cinema. És col·laborador d’OMC Ràdio i vocal de l’Associació de Crítics i Escriptors Madrilenys. Entre les seves publicacions, es troben Sombras de bohemia (Vitruvio, 2013), Poesía dibujada en el parque (Vitruvio, 2017), Madrid 1939 (Vitruvio, 2019) i Madrid 2020, Pandémica y celeste (Vitruvio, 2020), les dues amb coautoria amb Pablo Méndez, Lorca habla aquí (Vitruvio, 2020) i els poemaris Memorias del derrumbe (Vitruvio, 2021) i Manual de desvanecimientos (Ajuntament de Torrejón, 2023).

Sandra Mur

Sandra Mur Puyuelo (Huesca, 1986) té un Màster en Comunicació Especialitzada i el doctorat en Estudis Lingüístics, Literaris i Culturals. S’ha especialitzat en l’espai Euroasiàtic, Rússia i Àsia Central. Col·labora amb distribuïdores d’aquesta zona geogràfica i festivals de cinema com a interlocutora i mediadora intercultural.

Qazi Abdur Rahim

Qazi Abdur Rahim (1962) es va graduar a la Universitat Autònoma de Madrid i va començar a treballar a la Ràdio M-80 i a “Gomaespuma”. Qazi és el primer indi nominat als Premis del Cinema Espanyol a la Millor Música Original per la pel·lícula El Próximo Oriente. És el fundador i director del Festival Internacional de Cine Imagineindia a Madrid, que acaba de celebrar la seva vintena edició. Ha sigut jurat en diversos festivals i programador al Macta Women’s Film Festival, el Rain International Nature Film Festival i el Turkish Film Festival.

Yeung Hiutung

Fundador d’AURUA Art Fund. Com a productor de pel·lícules com Hope Island, The Rain Keeps Falling, A Road to Spring i Where to Grow, Yeung Hiutung ha ampliat constantment els límits de la narració i l’art visual. La seva dedicació a l’excel·lència cinematogràfica li ha valgut prestigiosos gallardons, com la preselecció de A Road to Spring a la secció “New Wave” del 24º Festival Internacional de Cinema de Busan, la preselecció de Growing Apart en la 16ª Mostra de Cine Jove FIRST i la preselecció a la secció “Eye for the Future” del 13º Festival Internacional de Cinema de Pequín. El compromís de Yeung Hiutung a la innovació creativa va més enllà de la gran pantalla.

Adriano Calero

Gestor cultural, graduat en Humanitats i en Direcció cinematogràfica. En tant que crític de cine s’ha especialitzat en cine asiàtic. Publica els seus texts a Las Furias Magazine, Transit: cine i altres mitjans com +1 UIC Magazine. És creador, redactor i locutor del Podcast Empanada Cultural que s’emet a Ràdio Fabra i Ràdio Desvern. També es vincula amb la cultura asiàtica a través de les Arts Marcials, com a instructor titulat de Kali Filipino i de Kuk Sool Won (AAMM tradicionals coreanes).