JURATS

Nick Deocampo | President

Nick Deocampo (Filipines, 1959), Premi Casa Àsia 2023, és un documentalista i historiador de cinema filipí i professor associat en l’Institut de Cinema de la Universitat de Filipines. Entre les seves publicacions es troben llibres sobre la història del cinema i l’alfabetització cinematogràfica, els quals han estat premiats reiteradament. Al seu torn, ha estat mereixedor de beques i subvencions internacionals per a culminar treballs sobre la importància de la imatge en moviment, i ha exercit de jurat en festivals nacionals i internacionals de cinema. També és director del Center for New Cinema. En 1999, va organitzar el Pink Film Festival, el primer festival internacional de cinema gai i lèsbic de Filipines.

Aditya Bhattacharya

Aditya Bhattacharya (Índia, 1965), és un director de cinema i guionista indi, conegut principalment pel seu aclamat llargmetratge Raakh (1989). És fill del director de renom Basu Bhattacharya i de l’escriptora Rinki Bhattacharya, filla de Bimal Roy. Va iniciar la seva trajectòria en la indústria cinematogràfica com a actor en Mandi (1983), una pel·lícula de Shyam Benegal, on va interpretar a l’interès amorós de la Smita Patil. La seva carrera com a actor també inclou papers en Rihaee (1988) i Hazaaron Khwaishein Aisi (2003), totes dues dirigides per Sudhir Mishra. Respectivament, va debutar com a director amb Raakh (1989), que va rebre tres Premis Nacionals de Cinema i un Premi al Millor Debut com a Director en els Premis de l’Associació de Periodistes Cinematogràfics de Bengala. Mentrestant, també va treballar com a reporter gràfic. Posteriorment, en 1988, es va traslladar de Mumbai a Roma, on va rodar una pel·lícula italiana i alguns vídeos musicals. La seva pel·lícula Dubai Return (2005), que també va produir sota el segell Aditya Pictures, es va estrenar en el IFFI de Goa 2005. En 2012, va produir i va dirigir Bombai’s Most Wanted (BMW), que es va projectar en el Festival de Cinema de Mumbai.

Daniel Sastre de la Vega

Doctor en Història i Teoria de l’Art per la Universitat Autònoma de Madrid (2017) i Màster en Arts in Japanese Studies de la Universitat de Sophia a Tòquio (2008). Ha estat comissari de les exposicions Fantasía en Escena: Kunisada y la Escuela Utagawa (2014) i Yōkai. Iconografía de lo Fantástico. El Desfile Nocturno de los Cien Demonios como génesis de la imagen sobrenatural en Japón (2018), totes dues en la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Fernando, i de Kinpaku. Naturaleza, poder e imaginación en el arte japonés (2024) en l’Espacio Cultural Serrería Belga de Madrid. Actualment, és professor d’Història de l’Art Japonès i Llengua Japonesa en el Centre d’Estudis d’Àsia i Àfrica de la Universitat Autònoma de Madrid. Ha realitzat estades de recerca en la School of Oriental and African Studies de Londres, en les universitats de Tòquio i la Ritsumeikan (Kyoto) així com en l’International Research Center for Japanese Studies (Nichibunken) de Kyoto.

Miwako Van Weyenberg

Miwako Van Weyenberg és una guionista i directora belga-japonesa que es va graduar en el Royal Institute for Theatre, Cinema and Sound (RITCS) en 2014, on el seu projecte de fi de grau, Hitorikko, va obtenir la VAF Wildcard. El seu projecte de fi de màster, Il faisait noir (2015), va ser presentat a diversos festivals internacionals, igual que el seu curtmetratge Summer Rain (2017). El seu primer llargmetratge, Soft Leaves (2025), es va estrenar a l’International Film Festival de Rotterdam (IFFR) de 2025, i forma part de la 13a edició de l’Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN).

Cristina Rius

Cristina Rius (Barcelona, 1971), és periodista i gestora cultural, vocal i cofundadora del Cineclub Akira de Sant Pol de Mar. Ha estat fundadora i coordinadora del LATcinema, una programació de cinema de Casa Amèrica Catalunya centrada en documentals sobre l’Amèrica Llatina. Ha estat membre dels jurats de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya, de la Mostra de Curts per la Identitat, del Festival de Documentals Lebu de Xile i del Festival Internacional de Drets Humans, a més de col·laborar com a productora en nombrosos festivals. Va dirigir un curtmetratge musical  i ha treballat com a productora de curts documentals. Actualment, és corresponsal a Nova York (EUA) de la pàgina web Cinemagazine.com, cobrint festivals i entrevistes.

Aditya Kripalani

Aditya Kripalani (India, 1981) és un escriptor, director i productor indi que viu a Frankfurt, Alemanya. Graduat del programa d’Escriptura de Guions del Film and Television Institute of India, va treballar amb directors prominents abans de passar a l’ensenyament i a la direcció creativa en publicitat. Va fer el seu debut com a director amb Tikli and Laxmi Bomb (2017). Alguns dels seus llargmetratges inclouen Tottaa Pataaka Item Maal (2018), Devi Aur Hero (2019) i Not Today (2021), que va obtenir el Premi FIPRESCI al Bangalore International Film Festival. La seva pel·lícula més recent, I’m Not an Actor (2024), es va projectar al Nova York Indian Film Festival (NYIFF) i forma part de la 13a Edició del Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN). A més del seu treball com a cineasta, ha publicat diverses novel·les i ha treballat com a director creatiu en publicitat en tota Àsia.

Adrià Guxens | President

Adrià Guxens (Tarragona, 1992), és un guionista i director de cinema català. Es va graduar en periodisme en la Universitat de Barcelona i en Cinema i Mitjans Audiovisuals en la ESCAC. Ha treballat en ficcions, documentals, videoclips, fashion films i publicitat. També ha participat com a jurat en festivals internacionals de la talla de Sitges o Venècia. En l’àmbit periodístic, escriu sobre cinema en Núvol i altres publicacions. Actualment, és docent en la ESCAC. Ha realitzat diversos curtmetratges, obtenint reconeixement internacional, i enguany està treballant en el seu primer llargmetratge, Lóngquán. El manantial del dragón (2025), que va obtenir el premi work in progress en els Locarno Pro Spanish Previews del Festival de Locarno.

Antoinette Jadaone

Antoinette Hilario Jadaone (Manila, 1984), coneguda popularment com Tonet Jadaone, és una cineasta filipina. Entre les seves obres més reconegudes es troben That Thing Called Tadhana (2014), Love You to the Stars and Back (2017) i Fan Girl (2020). La seva última pel·lícula, Sunshine (2024), es va presentar al Nova York Asian Film Festival (NYAFF) de 2024, el Festival Internacional de Cinema de Toronto (TIFF) de 2025, la Berlinale de 2025, en el Udine Far East Film Festival de 2025 i en la 13a Edició del Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN) . Ha estat una de les pel·lícules més taquilleres d’enguany a Filipines.

Briccio Santos

Briccio Santos (Manila, 1949) és un creador multidisciplinari —director, pintor, escultor, fotògraf i escriptor— i una veu pionera del cinema independent filipí. El 1977 va dirigir el seu primer llargmetratge, Manikang Papel (1977) i, posteriorment, va dirigir altres pel·lícules, entre elles Damortis (1984), que recentment ha estat restaurada per encàrrec de la Galeria Nacional de Singapur i estrenada al setembre de 2025. Casa Àsia va homenatjar la seva obra en 2018 amb una retrospectiva de les seves pel·lícules en el Cercle de Belles Arts de Madrid. Com a president del Consell de Desenvolupament Cinematogràfic de Filipines (2010-2016), Santos va liderar els esforços nacionals per a la conservació del cinema i va ser fonamental en la creació de l’Arxiu Cinematogràfic Filipí. En reconeixement a les seves contribucions culturals, va ser honrat amb el títol de Chevalier de l’Ordre de la Légion d’Honneur (França, 2013) i la Ordine della Stella d’Italia (Itàlia, 2016).

Ted Granados

Teodoro «Ted» Granados és el director de projectes de la Southeast Àsia Film Development Foundation Inc. (Film ASEAN), amb seu a Filipines. Anteriorment, va ser director executiu del Film Development Council of the Philippines (FDCP) entre 2011 i 2016. Va supervisar la producció de més de 30 pel·lícules que van rebre finançament del FDCP. També va dirigir la selecció de pel·lícules per a diversos festivals de cinema del FDCP. Abans de la seva etapa en el FDCP, va ser productor associat, supervisor de so i editor de so en Muchachos Bravos Filmworks. Entre els seus treballs s’inclouen Lihis (2013), Salvi: Ang pagpadayon (2013) i Ang tag-araw ni Twinkle (2013).

Malika Mukhamejan

Malika Mukhamejan (Shu, 1993) és una cineasta kazakh graduada en direcció al Gerasimov Institute of Cinematography (VGIK) en 2021. El seu treball se centra en històries de dones i en la seva solitud i aïllament. És la fundadora de QYZQARAS, una plataforma que fa costat a les cineastes al Kazakhstan. El seu primer llargmetratge, Longer Than A Day (2024), va ser seleccionat per al Asian New Talent en el 26è Festival Internacional de Cinema de Shanghái (SIFF) i forma part de la 13a Edició del Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN) 2025.

Saeed Nouri

Saeed Nouri (l’Iran, 1974) és un productor i director iranià, amb una llicenciatura del Sooreh Institute seguida d’un màster en Direcció de Cinema de la University of Art, Teheran. Va continuar els seus estudis a França, obtenint un doctorat en cinema en la Université de Versailles Saint-Quentin (UVSQ). Compagina la seva carrera com a investigador sobre cinema amb l’escriptura d’articles i la participació en el Festival de Cannes tots els anys. La seva obra més recent, Tehran, An Unfinished History (2025), es va estrenar en el International Film Festival de Rotterdam (IFFR) 2025 i forma part de la 13a Edició del Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN).

Anastasia Kozachenko Stravinsky | Presidenta

Anastasia Kozachenko Stravinsky (Moscou, 1993) és comissària, crítica d’art i directora d’art en XIFRA, una plataforma d’art digital polivalent que combina streaming, marketplace i educació. Ha estat membre de l’Associació Internacional de Crítics d’Art (AICA-Rússia) des de 2017 i de la Secretaria Científica del Centre d’Estudis d’Art Rus (CSAR) des de 2020. És llicenciada en Art Liberal (RUDN) i té un Màster en Història i Diàleg de les Cultures de la Université Grenoble Alps. En 2024, va presentar la seva tesi doctoral en Història de l’Art en la universitat Ca’ Foscari, Venècia. Com a besneta-neboda del compositor Igor Stravinski, és la fundadora i directora del Stravinski Family Fund.

Javier Martín-Domínguez

Javier Martín-Domínguez (Madrid, 1929) és un periodista i productor de cinema. Ha treballat en premsa, ràdio i televisió. Va ser corresponsal a l’estranger, amb Ràdio Nacional i Televisió Espanyola, als Estats Units durant deu anys, i amb La Vanguardia a Tòquio. Ha estat Premi Cirilo Rodríguez de periodisme internacional. Entre altres esdeveniments, va cobrir tres campanyes electorals nord-americanes, els viatges de Reagan a Moscou i Gorvachev a Washington, el funeral de Hirohito i la coronació d’Akihito. És autor de les biografies de Paul Bowles i de l’artista surrealista Leonora Carrington. Va dirigir el Festival de Cinema Europeu de Sevilla durant 4 anys i ha estat jurat en els festivals de Moscou, Sarajevo i Documenta Madrid i en el Asian Film Festival de Barcelona (AFFBCN).

Mo Li

Mo Li (Pequín) és periodista, productora, investigadora i doctorada en Estudis Cinematogràfics per la Universitat Politècnica de València. És llicenciada en Producció Cinematogràfica per l’Acadèmia Central d’Art Dramàtic i té un màster en Estudis Cinematogràfics per la Universitat de Sídney. La seva recerca doctoral se centra en la realització de documentals i la censura a la Xina contemporània. De manera independent, també escriu ressenyes de llibres, realitza entrevistes a cineastes i cobreix els principals festivals de cinema documental europeus com a creadora de continguts.

Marta Figueras

Marta Figueras, productora des de 1994, va iniciar la seva carrera amb La Moños (1996), de Mireia Ros, nominada als premis Goya com a Millor Direcció. Amb Hotel Room (1998), de Cesc Gay va participar en el Festival de Sant Sebastià. En 2011, va obtenir el Premi Memorimages i el Premi Gaudí per Barcelona, abans que el temps ho esborri (2010), de Mireia Ros. En 2016, va obtenir el Premi Gaudí per Game Over (2015) dirigida per Alba Sotorra. En el Festival de Màlaga en 2021, va obtenir el Premi del Públic per Chavalas (2021) de Carol Rodriguez i en 2023 el Premi Especial del Jurat per MI VACÍO Y YO (2022) de Adria Silvestre.

Kexing Ma

Kexing Ma és doctora en Societat i Cultura: Història, Antropologia, Art i Patrimoni, traductora i gestora cultural. Va formar part de l’equip fundador de Lychee International Film Festival, un festival dedicat al cinema d’autor xinès i sinoparlant, que es va celebrar durant tres edicions consecutives (2017-2019) abans de la pandèmia, a Barcelona i Madrid. A més de la seva experiència en la programació i producció del festival i altres projectes relacionats amb el cinema, va treballar com a intèrpret per a cineastes d’Espanya i la Xina, tant per al director xinès Xie Fei en la seva primera retrospectiva celebrada en la Filmoteca Espanyola (2019), com per a Víctor Erice en l’Acadèmia d’Arts de la Xina (Hangzhou, 2024). Actualment, continua compromesa amb la promoció del diàleg i cooperació cinematogràfica i cultural entre la Xina i Espanya.

José Félix Collazos

José Félix Collazos (Bilbao) és un cineasta i crític de cinema espanyol. Després de finalitzar els seus estudis en Arquitectura, es va traslladar a Nova York, on va cursar estudis de guió en el Hunter College i de direcció en el Millenium Center. Allà, va començar a rodar de manera independent els seus primers curtmetratges de 8 i 16 mm. En 1993, va fer Muy negro, el seu primer treball en 35 mm, que va ser presentat en nombrosos festivals nacionals i internacionals. El seu següent treball, Nocturno (1997), va ser seleccionat per a inaugurar el Festival de cinema de Chicago i va participar en diferents festivals internacionals com els de Montreal, Sant Sebastià i Sant Petersburg, a més d’obtenir el Cavall de Plata en el Festival de Nous Realitzadors de Làrissa (Grècia). També ha treballat com a director artístic, com a guionista de radi i ha col·laborat amb el Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià i a l’Asian Film Festival de Barcelona (AFFBCN).

Sandra Sotelo | Presidenta

Sandra Sotelo Aboy és periodista i corresponsal de notícies en ABS-CBN Corporation. Professora, periodista independent i membre actiu de la comunitat filipina, entén el valor de la notícia i creu que és necessari aplicar la transversalitat en l’activitat periodística que duu a terme. Per a gestionar el seu temps, es va llançar al món del comerç digital amb un projecte empresarial que funciona 24/7, que li permet dedicar-se a la promoció de la cultura del seu país i de projectes com Contracorona, que es va projectar al AFFBCN 2023.

Nick Deocampo | Copresident

Nick Deocampo (Filipines, 1959) és un documentalista i historiador de cinema filipí i professor associat en l’Institut de Cinema de la Universitat de Filipines. Entre les seves publicacions es troben llibres sobre la història del cinema i l’alfabetització cinematogràfica, els quals han estat premiats reiteradament. Al seu torn, ha estat mereixedor de beques i subvencions internacionals per a culminar treballs sobre la importància de la imatge en moviment, i jurat en festivals nacionals i internacionals de cinema. També és director del Center for New Cinema. En 1999, va organitzar el Pink Film Festival, el primer festival internacional de cinema gai i lèsbic de Filipines.

Iris Zhang

Iris Zhang (Pequín) és una coordinadora de comunicació i estudiant de doctorat a la Universitat Pompeu Fabra. El seu interès gira entorn a la representació de la dona en els mitjans visuals i el seu impacte social. Després de quatre anys vivint a Barcelona, s’ha centrat progressivament en el diàleg entre pràctiques culturals xineses i europees – així és com va sorgir la seva companyia Blanc0 Project. Amb experiència en la distribució de pel·lícules, relacions públiques de festivals i comunicació intercultural, ha col·laborat en diversos festivals de cinema independent i projectes internacionals. Actualment, participa activament i connecta amb creadors, organitzant projeccions i esdeveniments culturals a Barcelona.

Jiajie Yu Yan

Jiajie Yu Yan (Barcelona, 1989) és un director, guionista i productor de cinema. La seva mare és de Xangai i el seu pare de Taipei. Els seus curtmetratges han estat seleccionats en més de 100 festivals internacionals i dirigeix la sèrie Sense Filtres (2025-) per a 3Cat, produïda per Vertigo Films. Ha estat nominat dues vegades als Premis Goya: en 2020, com a director i guionista de Xiao Xian, i en 2023, com a productor de Chaval. El seu últim curtmetratge, Xiao Wei (2024), va obtenir el premi Projecte Curt Movistar Plus+ en el Festival Cinema Jove. En 2021, va ser seleccionat en la primera edició de Spain Stars of Tomorrow de la revista britànica Screen International, sent reconegut com un dels 10 talents emergents amb major projecció internacional. Actualment, està treballant en els projectes Tres edats (San Dai Shi Guang) i Temps de solitud, violència i joventut.

Razka Robby Ertanto

Razka Robby Ertanto (1983) és un director, guionista i productor de cinema indonesi, que va iniciar la seva carrera com a director de llargmetratges el 2010 amb 7 Hati 7 Cinta 7 Wanita. A la seva filmografia també es troben Jakarta vs Everybody (2020), The Day Before The Wedding (2023) i Yohanna (2024), que es va estrenar a l’International Film Festival de Rotterdam. La seva obra més recent, Midnight in Bali (2025), va formar part de la Secció Harbour a l’International Film Festival de Rotterdam (IFFR) de 2025 i de l’actual Asian Film Festival de Barcelona (AFFBCN) 2025.

Mana Salehi

Mana Salehi és una artista iraniana-espanyola. Doctora en Producció Artística per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, el seu treball explora el diàleg entre Orient i Occident, amb una profunda sensibilitat cap a la comprensió de les diferències culturals i el seu vincle amb la naturalesa. Les seves obres, en format de vídeo i instal·lacions audiovisuals, s’han presentat en exposicions i festivals internacionals. En 2020, va formar part per primera vegada d’un dels jurats del AFFBCN.

Louise Wu

Louise Wu és una escriptora, directora, productora i cineasta multidisciplinària de Pequín, la Xina. Recentment va obtenir la seva llicenciatura en Belles Arts en Escriptura Dramàtica i es va especialitzar en Negocis de l’Entreteniment, Mitjans i Tecnologia a l’Escola d’Arts Tisch de la Universitat de Nova York. Sovint amb una gran franquesa emocional, les seves obres creatives exploren temes com les complexitats de les relacions interpersonals, les condicions de vida modernes i urbanes, així com la vulnerabilitat poètica inherent a la nostra experiència humana compartida. La seva experiència professional inclou l’escriptura de guions, el desenvolupament i la distribució de pel·lícules, així com la participació en activitats culturals internacionals.

Álvaro González | President

Álvaro González es va graduar en Guió i escriptura dramàtica per la Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), i col·labora amb la distribuïdora Brigante Films (2017 – 2018). Es tracta de l’empresa responsable de la distribució en format físic i digital de Psycho Raman (Anuraq Kashyap, 2016, Índia) i Confession of Murder (Jung Byung-gil, 2012, Corea del Sud). És també creador de continguts per a la divulgació cinematogràfica del continent asiàtic, sota el nom de Atlas Del Cine Asiático. (TikTok/*IG: @atlasdelcineasiatico).

Sandra Mur

Sandra Mur Puyuelo (Osca, 1986) té un màster en Comunicació Especialitzada i un doctorat en Estudis Lingüístics, Literaris i Culturals. S’ha especialitzat en l’espai euroasiàtic, Rússia i Àsia Central. Col·labora amb distribuïdores d’aquesta zona geogràfica i festivals de cinema com a interlocutora i mediadora intercultural. El seu treball explora les relacions entre la imatge i l’escriptura autobiogràfica des d’una perspectiva de gènere, qüestionant i reinterpretant les nocions d’identitat i memòria.

Yi Lai

Yi Lai és investigadora i comissària de cinema, especialitzada al cinema asiàtic contemporani, i doctoranda en Estètica i Teoria de l’Art en la Facultat de Geografia i Història de la UB. Ha participat de jurat en festivals de cinema com ANIMARIO, Sant Sebastià o el Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN). En el seu treball de comissariat, ha participat tant en festivals i projeccions com en exposicions d’art, des de la secció d’animació xinesa en ANIMARIO fins a l’exposició Hersteria.

Natalia Diaz

Natalia Diaz Peñalver (Barcelona, 1967) és directora i cofundadora del blog de cultura coreana “Korea a Barcelona”. Creat en 2017, informa de totes les activitats relacionades amb la cultura coreana que es realitzen a Barcelona i Catalunya, posant l’accent en la cinematografia sud-coreana. També publica articles de contingut cultural i entrevistes a directors de cinema, actors i escriptors. A nivell particular, és una apassionada del cinema asiàtic i participa com a premsa acreditada en diversos festivals de cinema.

Shaun Seneviratne

Shaun Seneviratne (EE. UU.) és un cineasta que resideix a Brooklyn. Té una llicenciatura a la Universitat de Rutgers i un màster a The New School (Nova York). Actualment, és professor a Fieldston, copresenta el podcast Rohmercast i dirigeix Redacted Screenings. El seu últim llargmetratge, Ben and Suzanne, A Reunion in 4 Parts (2024), va ser seleccionat per al Jodja-NETPAC Asian Film Festival del 2025.

Yeon Sue Park

Yeon Sue Park (Corea del Sud) és una antropòloga especialitzada en tecnologia per a la societat, i artista independent que es basa en la investigació a l’hora de treballar. Se centra en la col·laboració internacional en projectes públics i culturals entre Corea i Barcelona. És fundadora de Culture Matters, una companyia visionaria especialitzada en l’elaboració d’estratègies de gestió innovadores i sostenibles amb un fort enfocament cap a les persones.